Vijf fases om een succesvol event te organiseren

deel-5“Wie ben je?”

“Ik ben Charlotte Duzong.  Ik ben Eventmanager.”

“O, dus je organiseert festivals, concerten en beurzen?”

“Umm, nee dat doe ik niet…”

Vaak denken men dat ik dit soort ‘grote’ evenementen organiseer. Dan moet ik uitleggen dat het niet zo is.

Mijn definitie van een event is: een moment waarop verschillende mensen met eenzelfde doel op eenzelfde plek en tijdstip aanwezig zijn om iets te ervaren. Een event kan online of offline plaatsvinden.

Onder events horen daarom bijvoorbeeld ook trainingen, workshops en een lancering van een boek of product. Events zijn ook presentaties en netwerkbijeenkomsten.

Omdat er tegewoordig veel van dit soort events georganiseerd worden is het voor veel trainers, coaches en sprekers een echte uitdaging om de zalen vol te krijgen. Helaas moeten regelmatig interessante events geannuleerd worden omdat er niet genoeg aanmeldingen zijn. Een effectieve promotiecampagne is daarom geen overbodige luxe.

Na ruim dertig events (mede) te hebben georganiseerd ben ik erachter gekomen dat er vijf fases zijn om een succesvol event te organiseren. In deze video serie bespreek ik, samen met Ghislaine Cals van Cals Media de vijf fases. Klik op de plaatjes om de video te bekijken.

Organiseer je binnen nu en 6 maanden een event? En wil géén event meer hoeven te annuleren?

Meld je dan aan voor de training “Eventplanning en Promotion” dat 29 september van start gaat bij Peer! in Amersfoort-Noord.

deel-1

deel-2

deel-3

deel-4

deel-5

Deel op:


2 reacties

  1. Dank u voor het artikel!

  2. goed artikel, heel erg bedankt

Geef een reactie

No apps configured. Please contact your administrator.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

© 2019

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑